Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Łapach, ul. Janusza Korczaka 23, 18-100 Łapy.

Jeśli ma Pani/Pan jakiekolwiek pytania odnośnie przetwarzania przez nas Pani/Pana danych, prosimy o kontakt z naszym Inspektorem Ochrony Danych (IOD) – Paweł Szynkowski. Do Państwa dyspozycji znajduje się pod adresem iodo@szpitallapy.pl, we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z Pani/Pana praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych.

Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie postanowień Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 UE z dnia 27 kwietnia 2016 r. dalej: „RODO”, tj., obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, prawnie uzasadnionego interesu Administratora - ochrona i zapewnienie bezpieczeństwa obiektu (monitoring wizyjny), odpowiedź na kontakt zainicjowany przez wysłanie do administratora wiadomości email za pośrednictwem formularza kontaktowego znajdującego się na stronie internetowej Szpitala, dochodzeniu roszczeń oraz obroną przed roszczeniami, a także w celu związanym z udzielaniem świadczeń  zdrowotnych (art. 6 ust. 1 lit. c, f; art. 9 ust. 2 lit. f, h RODO).

Obowiązek prawny ciążący na administratorze wynika w szczególności z:

  • Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej
  • Ustawa z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
  • Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
  • Ustawy z dnia 28 kwietnia 2011r. o systemie informacji w ochronie zdrowia
  • Ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty
  • Ustawa z dnia 15 lipca 2011r. o zawodach pielęgniarki i położnej

Celem przetwarzania danych osobowych jest:

Ochrona stanu zdrowia, świadczenie usług medycznych, leczenie przez osoby trudniące się zawodowo leczeniem lub świadczeniem innych usług medycznych, zarządzanie udzielaniem usług medycznych w SP ZOZ w Łapach. Ponadto, przetwarzamy Państwa dane w celu sprawozdawczości i rozliczeń z Narodowym Funduszem Zdrowia, a także na potrzeby sprawozdawczości wymaganej przez podmioty do tego upoważnione

Obowiązek podania danych

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest niezbędne (poza przypadkami nagłymi zagrożenia życia i zdrowia) w celu udzielania świadczeń zdrowotnych.

Prawa przysługujące osobie, której dane są przetwarzane:

Ma Pani/Pan prawo żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz zgłoszenia sprzeciwu. Dodatkowo w przypadku przetwarzania dokonywanego na podstawie zgody w każdej chwili przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie. W celu realizacji jednego ze swoich praw prosimy o kontakt się z Inspektorem Ochrony Danych, do którego dane kontaktowe zostały podane powyżej.

Udostępniamy dane osobowe:

Organom upoważnionym na podstawie przepisów prawa oraz osobom upoważnionym przez Pacjenta do dostępu do dokumentacji medycznej. Ponadto Państwa dane osobowe udostępniamy podmiotom wspierającym SP ZOZ w Łapach w realizacji świadczeń zdrowotnych – lekarzom na umowach cywilnoprawnych, konsultantom medycznym, firmom serwisującym systemy teleinformatyczne oraz urządzenia diagnostyczne, podmiotom świadczącym usługi transportu medycznego oraz wykonującym dla Szpitala badania diagnostyczne. Informacje o zawartych umowach na udzielanie świadczeń medycznych oraz wykaz jednostek, którym możemy zgodnie z prawem udostępnić dane możesz uzyskać u Inspektora Ochrony Danych.

Dane będą przechowywane:

Jedynie przez okres niezbędny do prawidłowego świadczenia usług i wynikający z przepisów prawa ( art. 29 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta). Standardowy czas przechowywania dokumentacji medycznej to 20 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:

  • dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon;
  • dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników, która jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu;
  • zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta, które są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie;
  • skierowań na badania lub zleceń lekarza, które są przechowywane przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza lub 2 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie – w przypadku gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie, chyba że pacjent odebrał skierowanie;
  • dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia drugiego roku życia, która jest przechowywana przez okres 22 lat.

Dodatkowo w związku z udzielaniem odpowiedzi na kontakt zainicjowany przez wysłanie do administratora wiadomości email za pośrednictwem formularza kontaktowego znajdującego się na stronie internetowej Szpitala będziemy wykorzystywać Pani/Pana dane przez czas niezbędny do jej udzielenia i zostaną one usunięte po 30 dniach od udzielenia odpowiedzi.

Bezpieczeństwo Pani/Pana danych jest dla nas priorytetem, jeśli jednak uzna Pani/Pan, że przetwarzając Pani/Pana dane osobowe naruszamy przepisy ochrony danych osobowych, ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ( adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa).